O nas

O nas

Gabinet Logopedyczno-Terapeutyczny Słowik powstał z myślą o wsparciu dzieci z deficytami i problemami rozwojowymi. Świadczymy kompleksowe usługi logopedyczne, w zakres których wchodzi diagnoza i terapia logopedyczna i neurologopedyczna, terapia miofunkcjonalna, profilaktyka oraz konsultacje logopedyczne i neurologopedyczne, w tym także konsultacje niemowląt. Oferujemy również konsultacje z psychologiem, diagnozę i terapię integracji sensorycznej oraz terapię ręki. Zajęcia prowadzimy w trzech świetnie wyposażonych i przytulnych salach. Gabinet Słowik wyposażony jest w wiele różnorodnych książek, gier i pomocy ułatwiających pracę terapeutyczną i czyniącą ją bardzo miłą i atrakcyjną nauką poprzez zabawę. Dzięki temu łatwiej osiągamy zamierzone efekty w postaci postępów w rozwoju dziecka. Zapraszamy na wizytę, zrobimy co w naszej mocy, aby nie zawieść powierzonego nam zaufania.

 

Terapeuci

 

mgr Katarzyna Górska

 

logopeda ogólny i kliniczny
terapeuta miofunkcjonalny

Ukończyłam Logopedię Ogólną i Kliniczną na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z I Wydziałem Lekarskim Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od 2014 roku jestem zawodowo związana z prowadzeniem terapii logopedycznej, a swoje doświadczenie zdobywałam w licznych placówkach: przedszkolach ogólnodostępnych i integracyjnych, gabinetach terapeutycznych, przedszkolu terapeutycznym. W ramach poszerzania moich kompetencji uczestniczę w szkoleniach, warsztatach oraz konferencjach naukowych. W chwili obecnej od kilku lat pracuje w jednym z przedszkoli integracyjnych na warszawskim Targówku.

W Gabinecie Słowik przeprowadzam diagnozę i terapię wad wymowy, pracuję z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowym, ze spektrum autyzmu, z Zespołem Aspergera, afazją dziecięcą. Przeprowadzam diagnozę oraz terapię miofunkcjonalną, która poprawia funkcje w obrębie narządu żucia (oddychanie, żucie i połykanie), przygotowuję małych i dużych pacjentów do korekty wędzidełek oraz otaczam opieką po przeprowadzonych zabiegach, a także przygotowuję do leczenia ortodontycznego w zakresie nieprawidłowych funkcji. Podczas terapii miofunkcjonalnej wspomagam się m.in. tapingiem logopedycznym, aby poprawić efektywność pracy. Współpracuję również z rodzicami i staram się edukować w jaki sposób skutecznie wspierać moje działania i utrwalać efekty pracy w domu.
Najwięcej radości sprawia mi praca z dziećmi, którą dostosowuję do indywidualnych potrzeb, funkcjonowania i zainteresowań pacjenta. Zawsze staram się, aby terapia nie była żmudną pracą, ale możliwością odkrywania fascynującego świata mowy.

Odbyte szkolenia, kursy, warsztaty:

  • Szkolenie: Ocena funkcjonalna traktatu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie.
  • Szkolenie: NIE MÓWI 2.0 – Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy;
  • Kurs: Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii;
  • Szkolenie: Badanie logopedyczne noworodków i niemowląt;
  • Szkolenie: Terapia miofunkcjonalna w praktyce;
  • Szkolenie: Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego oraz stymulacja wyższych funkcji słuchowych. Aspekt diagnozy oraz terapii;
  • Szkolenie: Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka;
  • Szkolenie: Lapbook w pracy logopedy na przykładzie terapii rotacyzmu;
  • Szkolenie: Głoski tylnojęzykowe;
  • Szkolenie: Uwaga słuchowa – jak ją ćwiczyć?;
  • Szkolenie: Opracowywanie opinii logopedycznych;
  • Warsztat: Diagnoza funkcjonalna jako podstawa indywidualizacji w pracy z dzieckiem z ASD: zastosowanie PEP-3-PL;
  • Warsztat: Co tu powiedzieć? – o poszukiwaniu naturalnych sytuacji wprowadzania AAC w pracy z osobami z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnym;
  • Szkolenie: Trening Umiejętności Społecznych;
  • Szkolenie: #logowyzwanie – logorytmika bez tajemnic;
  • Szkolenie: Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem.

 

mgr Milena Kadej

 

neurologopeda
logopeda ogólny i kliniczny
terapeuta miofunkcjonalny

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Logopedia Ogólna i Kliniczna, prowadzonym przy współpracy Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Ukończyłam również studia podyplomowe na kierunku Neurologopedia na Uczelni Łazarskiego. Odbyłam półtoraroczny staż w Fundacji Synapsis, uczestnicząc w diagnozie i terapii dzieci ze spektrum autyzmu. Doświadczenie terapeutyczne zdobywałam w wielu warszawskich placówkach medycznych i oświatowych, gdzie zajmowałam się diagnozą i indywidualną terapią dzieci z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, afazją, zaburzeniami mowy w spektrum autyzmu i niepełnosprawności intelektualnej, a także diagnozą neurologopedyczną niemowląt.

Metody pracy dostosowuję do indywidualnych potrzeb, możliwości i zainteresowań swoich pacjentów. Uważam, że nawiązanie dobrej relacji z dzieckiem daje ogromne możliwości terapeutyczne, dlatego staram się, aby zajęcia przebiegały w przyjaznej atmosferze. W swojej pracy szczególną uwagę przywiązuje do rozwijania umiejętności komunikacyjnych.
Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach.

Zajmuję się:

  • diagnozą i terapią neurologoedyczną dzieci i młodzieży;
  • diagnozą neurologopedyczną niemowląt;
  • diagnozą i terapią zaburzeń artykulacyjnych u dzieci, młodzieży i dorosłych;
  • terapią dzieci ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną i innymi wyzwaniami rozwojowymi;
  • terapią logopedyczną dzieci z opóźnionym rozwojem mowy;
  • diagnozą i terapią miofunkcjonalną.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • Szkolenie: ,,Miogopedia – praktyczna terapia miofunkcjonalna”
  • Szkolenie ,,Wspomaganie porozumiewania się dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji’’
  • Szkolenie ,,Mam coś więcej do powiedzenia – komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)’’
  • Kurs ,,Masaż logopedyczny od podstaw. Podejście praktyczne’’
  • Szkolenie ,,Niemowlak u logopedy, część I. Opieka logopedyczna nad niemowlęciem’’
  • Szkolenie ,,Niemowlak u logopedy II Miobobo © krótkie wędzidełko języka u niemowląt – podejście praktyczne’’
  • Szkolenie ,,Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia’’
  • Szkolenie: ,,Skojarzenia do mówienia”
  • Szkolenie ,,Dysfagia neurogenna’’
  • Szkolenie ,,Diagnoza i terapia jąkania u dzieci i młodzieży – praktyczny warsztat terapeuty jąkania’’
  • Szkolenie ,,Zaburzenia przetwarzania słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń na poziomie CUN’’
  • Szkolenie ,,Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem’’ w Fundacji Synapsis
  • Szkolenie ,,Dziecko z zespołem Aspergera – organizacja środowiska, nauczanie, wspomaganie, rozwoju społecznego’’ w Fundacji Synapsis
  • Szkolenie ,,Opóźnienie rozwoju mowy – podejście praktyczne’’
  • Warsztat wywoływania głosek
  • Szkolenie ,,Nadmierne ślinienie w logopedii. Diagnoza i terapia.’’

Milena Kadej – ZnanyLekarz.pl

mgr Aleksandra Szydłowska

psycholog

Jestem absolwentką psychologii na Akademi Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywałam na stażach w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 1 w Warszawie oraz Ośrodku Wsparcia Stowarzyszenia Pomost. Dodatkowo, wiele lat udzielałam opieki i wsparcia dzieciom umieszczonym w pieczy zastępczej. Obecnie pracuję w przedszkolu integracyjnym na stanowisku psychologa-terapeuty. Ukończyłam wiele szkoleń z zakresu pracy z dziećmi w spektrum autyzmu i ADHD. Neuroróżnorodność to moje zawodowe, naukowe i prywatne zainteresowanie. W mojej pracy łączę zarówno perspektywę profesjonalistki, jak również ekspertki przez doświadczenie. W kontakcie z dziećmi czerpię przede wszystkim z niedyrektywnej terapii zabawą, Porozumienia bez przemocy, rodzicielstwa bliskości oraz metody/Floortime. Specjalne zainteresowania dzieci traktuję jako zasoby, na których warto pracować